Google – Australiassa on nyt malli Facebookin ja Googlen pakottamiseksi maksamaan uutisista

Apple ja Google uutiset Technology Teknologia
Share with others

Australian kilpailu- ja kuluttajakomissio (ACCC) on julkaissut yksityiskohdat ensimmäisestä läpikäynnistä.. Aiheena Google ja Facebook.

Julkaissut: Techcrunch

Australia lopettaa oikeudellisesti sitovan kehyksen pakottaakseen adtech-jättiläisiä Facebookia ja Googlea maksamaan mediayrityksiä ansaitsemaan uutissisältönsä, kun se on julkaistu heidän sosiaalisen median alustoilleen tai muuten koottu ja kaupallistettu.

Maan hallitus ilmoitti jo huhtikuussa hyväksyvänsä pakollisen säännöstön, jonka mukaan tekniikkajättiläiset jakavat mainostuloja mediayrityksen kanssa, kun yritys neuvotella vapaaehtoisesta järjestelystä yritysten kanssa ei onnistunut.

Nykyään Australian kilpailu- ja kuluttajakomissio (ACCC) on julkaissut yksityiskohdat ensimmäisestä läpikäynnistä siinä pakollisessa koodissa – jonka mukaan sen tarkoituksena on käsitellä “akuuttia neuvotteluvoiman epätasapainoa” paikallisten uutistoimistojen välillä verrattuna adtech-duopoliin, Googleen ja Facebookiin.

google
” Aihe tässä on lisääntynyt uutistoimistojen edustaja vs. Facebook ja Google, joten heillä on paremmat mahdollisuudet muokata julkista keskustelua,” Kuva unsplash.com

Luonnos seuraa kuulemisprosessia ennen ja jälkeen toukokuussa ilmestyneen konseptin, jossa ACCC haki palautetta monista vaihtoehdoista. Se sanoi, että yli 40 kommenttia saatiin.

Ehdotetun säännöstön puitteissa ACCC ehdottaa sitovaa ”lopullista tarjousta” välimiesmenettelyä keinona välttää alustoja, jotka yrittävät vetää maksuneuvotteluja. Ehdotuksen mukaan he saavat kolmen kuukauden ”neuvottelut ja sovittelua”, minkä jälkeen riippumaton välimies valitsee, kumman osapuolen lopullinen tarjous on ”järkevin”, tekemällä sen 45 työpäivän kuluessa.

”Näin varmistettaisiin, että erimielisyydet sisällön maksamisesta ratkaistaan nopeasti. Maksutarjoukset voitaisiin saavuttaa kuuden kuukauden kuluessa koodin voimaantulosta, jos välimiesmenettelyä vaaditaan ”, ACCC kirjoittaa.

Ohjeen tarkoituksena on myös antaa mediayritysten (kuten paikallisten ja alueellisten julkaisujen) ryhmille mahdollisuus neuvotella yhdessä saadakseen paremman hyödyn sisällön käyttöympäristöstä.

Täytäntöönpanon kannalta luonnoksessa ehdotetaan, että noudattamatta jättäminen – kuten vilpittömässä mielessä neuvottelematta jättäminen tai vähimmäissitoumusten rikkominen – voi johtaa rikkomissakkoihin, joiden enimmäismääräksi vahvistetaan 10 miljoonaa dollaria tai kolminkertainen saavutettu hyöty tai 10 prosenttia alustan liikevaihdosta. markkinoilla viimeisen 12 kuukauden aikana (sen mukaan kumpi on suurempi). Joten Facebook ja Google voivat mahdollisesti olla sakkojen sakkoja, jotka joutuvat miljooniin dollareihin, jos niiden todetaan rikkoneen tällaista koodia.

Koodin sovellusalue näyttää riittävän laajasta, että näyttää olevan tarkoitus yrittää estää alustoja välttämästä maksuja yksinkertaisesti sammuttamalla yksittäiset uutisiin keskittyvät tuotteet (kuten Google News). Google teki juuri sen Espanjassa sen sijaan, että maksoisi uusien katkelmien uudelleenkäytöstä siellä (ja se on edelleen kytketty pois päältä markkinoilla). Mutta ACCC: n ehdotus koskee myös Google-hakua ja Discoveria, joten Google joutuisi luopumaan kaiken australialaisen uutissisällön näyttämisestä tulojen jakamisen välttämiseksi – mikä on huomattavasti suurempi vaihtoehto kääntää.

Ehdotuksen toinen mielenkiintoinen näkökohta edellyttäisi, että alustat ilmoittavat tiedotusvälineyrityksille noin kuukauden (28 päivän) kuluessa algoritmien muutoksista, jotka “todennäköisesti vaikuttavat olennaisesti” uutisille suuntautuvaan liikenteeseen ja / tai uutisien sijoitukseen palkkaseinien takana; ja myös “merkittäviin” muutoksiin uutisten esityksessä ja esittämisessä sekä uutisiin suoraan liittyvässä mainonnassa.

Toinen huomattava vaatimus on, että alustat antavat tiedotusvälineyrityksille ”selkeät tiedot” käyttäjien vuorovaikutuksessa heidän alustoillaan olevan uutissisällön kanssa keräämistä tiedoista – esimerkiksi kuinka kauan ihmiset viettävät artikkelin; kuinka monta artikkelia he kuluttavat tietyn ajanjakson aikana; ja muut tiedot käyttäjien sitoutumisesta uutisiin eri alustojen palveluissa.

Ehdotuksen tällä näkökohdalla pyritään ratkaisemaan dominoivien alustojen ongelma, joka käyttää niiden markkinavoimaa pitämään kiinni huomiotaloudessaan pystymällä monopolisoimaan tiedonsaannin estämällä sisällöntuottajia pääsemästä tietoon siitä, kuinka Internetin käyttäjät käyttäytyvät. heidän työnsä kanssa.

Facebookin kaltaiset käyttöympäristöt ovat pyrkineet keskittämään muiden sisällön etunaan – käyttämällä markkinavoimaa rohkaistakseen sisältöä julkaisemiseen paikkaan, jossa vain heillä on täysi pääsy vuorovaikutustietoihin. Tämä katkaisee yhteyden uutistoimittajien ja oman yleisön välillä, mikä vaikeuttaa heidän analysointia artikkeleiden ympärillä tai reagointia kulutuskäyttäytymisen muutoksiin ja suuntauksiin.

Pysyminen niin suuresta käyttäjädatasta tekee myös tiedotusvälineille vaikeamman harjoittaa läheisempiä suhteita tuotteensa kuluttajiin – jotain, joka näyttää yhä tärkeämmältä menestyvien lisätuottovirtojen, kuten esimerkiksi tilaustarjousten, kehittämisessä.

“Uutismediayritysten ja tärkeimpien digitaalisten alustojen välillä on perustavanlaatuinen neuvotteluvoiman epätasapaino, osittain siksi, että uutistoimistoilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käsitellä alustoja, ja niillä on ollut vain vähän kykyä neuvotella sisällön tai muiden asioiden maksamisesta”, sanoi. ACCC: n puheenjohtaja Rod Sims kommentoi ehdotusta lausunnossa.

”Kehittäessään säännöstöluonnosta olemme havainneet ja oppineet kansainvälisiltä sääntelyviranomaisten ja päätöksentekijöiden lähestymistavoilta, jotka ovat pyrkineet turvaamaan maksun uutisista. Halusimme mallin, joka korjaisi tämän neuvotteluvoiman epätasapainon ja johtaisi oikeudenmukaiseen maksamiseen sisällöstä, mikä välttää tuottamattomia ja suunniteltuja neuvotteluja eikä vähentäisi Australian uutisten saatavuutta Googlessa ja Facebookissa. “

“Uskomme, että ehdotetulla säännöstöluonnoksella saavutetaan nämä tavoitteet”, hän lisäsi.

Ehdotus sisältää lisää ehdotuksia kahden adtech-jättiläisen ja uutisten tuottajien välisen voiman epätasapainon poistamiseksi. Yksi tekijä vaatisi heitä julkaisemaan ehdotuksia palveluidensa alkuperäisen uutissisällön tunnistamiseksi – joka kuulostaa “yksinoikeudeltaan” etikettiltä (“tosiasioiden tarkistamien” etikettien rinnalle voi joskus valita soveltaa).

Parin olisi myös tarjottava uutismediayrityksille, mitä ACCC kutsuu “joustaviksi käyttäjän kommenttien moderointityökaluiksi” – kuten mahdollisuus sammuttaa kommentit yksittäisille tarinoille, jotka on lähetetty alustalle.

Aihe tässä on lisääntynyt uutistoimistojen edustaja vs. Facebook ja Google, joten heillä on paremmat mahdollisuudet muokata julkista keskustelua, joka tapahtuu oman sisällönsä ympäri – alustat ovat myös hiukkaset sellaisista keskusteluista, joita tapahtui aikaisemmin sanomalehden kirjeiden sivulla.

Tukikelpoisuuden kannalta ACCC: n mukaan mediayritykset olisivat oikeutettuja maksamaan alustojen sisällön uudelleenkäytöstä, jos heidän tuottamansa online-uutissisältö “tutkii ja selittää australialaisille julkisesti merkittäviä kysymyksiä” tai “asioita, jotka osallistuvat australialaisiin julkiseen keskusteluun ja tiedottavat demokraattisille päätöksenteko; tai yhteisöllisiin ja paikallisiin tapahtumiin liittyvät kysymykset ”.

Muita perusteita ovat ammattitoimituksellisten vähimmäistasojen noudattaminen; ylläpitämään “sopivan asteen” toimituksellinen riippumattomuus; toimiminen Australiassa pääasiallisena palveluna australialaista yleisöä; ja ansaitsee yli 150 000 dollarin tulot vuodessa.

Koodilla, jotain, kun kaikki kansainväliset vaatimukset puuttuvat Facebookiin ja Googleen (kuten ACCC toteaa, muiden käyttäjien suositusten mukaan, jos ne saavat samanlaisen markkinoijoman), ei ole tarkoitus, että vangit ovat uusia tietoja, kuten draamaa, viihdettä tai urheilua lähettää.

Google ilmaisi ehdotukseen vastaamisessa antamassaan lausunnossa syvän pettymyksen. Google Australian MD Mel Silva sanoi:

Toivomme, että käytännesäännöt tulevat ajattelemaan eteenpäin ja prosessi luo kannustimia sekä kustantajille että digitaalisille alustoille neuvotella ja tehdä innovaatioita paremman tulevaisuuden hyväksi – joten olemme syvästi pettyneitä ja huolissamme säännöstöluonnoksessa, jolla tätä ei saavuteta. Sen sijaan hallituksen raskas käsitoiminta uhkaa estää Australian digitaalitaloutta ja vaikuttaa palveluihin, joita voimme tarjota australialaisille.


Toivomme, käytännöllisesti katsoen edeltävä ja uusin markkinoille saattamisen aloittaminen, kun taas digitaalisen asiakassuhteen luominen on suositeltavaa, ja sen mukaan, mikä on parempi tavoite. Sen sijaan hallituksen raskas käsitoiminta uhkaa estää Australian digitaalitaloutta ja hyödyllisiä palveluita, jotka tarjoavat australialaisille.

Kehotamme poliittisia päättäjiä varmistamaan, että lopullinen säännöstö perustuu kaupalliseen todellisuuteen siten, että se toimii australialaisten kuluttajien etujen mukaisesti, säilyttää verkon luomat yhteiset edut ja ei suosi suurten kustantajien etuja pienten kustantajien kustannuksella.

Facebookilla oli paljon vähemmän sanottavaa – lähettämällä linja William Eastonille, sen MD Australialle ja Uudelle-Seelannille -, joka sanoo tarkistavansa ehdotusta ”ymmärtääkseen vaikutuksia, joita sillä on teollisuudelle, palveluillemme ja sijoituksillemme uutisekosysteemiin Australiassa”.

Australian seuraavien toimien suhteen pakollisista säännöstöluonnoksista käydään lisäneuvotteluja elokuun aikana. ACCC: n mukaan se valmistuu ”pian sen jälkeen”.

Lisätietoja luonnoskoodista löytyy täältä.

Vaikka suuritekniikkaan sovellettava sääntely näyttää nykyään itsestään selvältä useilla lainkäyttöalueilla ympäri maailmaa – Yhdysvaltojen lainsäätäjien ollessa elossa vahingoista, jotka aiheutuvat kourallisesta erittäin voimakkaasta kotitekoisesta tekniikan jättiläisestä -, kysymys kuinka oikeudenmukaista ja tehokasta se on, on hyvin paljon ilmassa.

Yksi mahdollinen ongelmallisuus Australian lähestymistavassa tämän uutismainosten tulojen osuuden kanssa on se, että se ei näytä käsittelevän Facebookin ja Googlen väärinkäyttävää valvontakapitalismin mallia – joka on edelleen Euroopassa sääntelyn valvonnassa – mutta näyttää olevan asetettu edelleen upottamaan mediaa tiedonkeruuun liiketoimintamallit, jotka toimivat poistamalla kuluttajien yksityisyyden kohdistaakseen heitä käyttäytymismainoksiin.

Kriitikot väittävät, että käyttäytymiseen liittyvästä mainonnasta johtuu lukemattomia haittoja – aikaa tuhlaavasta napsautusbaitista loppupäässä demokratian hajottamaan vääriä tietoja ja vihapuhetta toiseen. Samaan aikaan on saatavana muita vähemmän häiritseviä mainoskohdistustyyppejä.

Ehdotetun koodin osassa, joka koskettaa ”alustan käyttäjien yksityisyyttä”, todetaan vain, että: ”Koodiehdotuksen vähimmäisstandardit edellyttävät, että digitaaliset alustat tarjoavat selkeät tiedot uutissisällön kautta tällä hetkellä keräämistä tiedoista. Koodi ei kuitenkaan sisällä vaatimuksia digitaalisille alustoille, joiden avulla lisätään käyttäjätietojen jakamista uutismediayritysten kanssa. Siksi koodilla ei ole vaikutusta digitaalisen alustan käyttäjiin tällä hetkellä sovellettaviin yksityisyydensuojaan. “

Lähde: Techcrunch

Muista myös lukea seuraavat artikkelit!

Tämä makea pullataikina on kaunis, pehmeä, kevyesti makeutettu ja voinen pullataikina joka on herkullista paahtoleivän seurana aamukahvin tai teesi kanssa. (Makeat pullat)

Keskipitkä Tietoja mustikkapiirakkareseptistä: Syyttömät mustikkapiirakat, joissa piirakkakuori tehdään kauran, jauhojen, rypsiöljyn, agave-nektarin ja kaiken muun kanssa hyvällä tavalla. Jälkiruoka, joka karkottaa paljon pahaa ja pitää paljon hyvää.. (Mustikkapiirakka)

Banaanikakku – Tämä helppo banaanikakun resepti on nopea leipoa, joka voidaan jäädyttää ja soveltuu erinomaisesti kypsien banaanien käyttämiseen mä helppo banaanileivän resepti on nopea leipoa, joka voidaan jäädyttää ja soveltuu erinomaisesti kypsien banaanien käyttämiseen… (Banaanikakku resepti)

Find Sports News daily base and stay updated with the news. Baseball, Ice Hockey, Formula 1,and much more.. (Sports News)

Everyone has heard of health foods, especially super foods, One of the most nutritious foods in the world…(Health Foods).

Find news from world, Bitcoin, Sports, Travel and much more… (News)

Google launched Model Cards publicly over the past year, which sprang from a Google AI whitepaper published in October 2018. Model Cards specify model architectures and provide..

To help health officials to understand how people are moving around, Google is releasing anonymized data from Maps for 131 countries to the public, researchers, and governments..

Googlen emoyhtiö Alphabet on pyytänyt Pohjois-Amerikan henkilöstöään työskentelemään kotoaan vähentääksesi koronaviruksen leviämistä..

As part of the Chemome Initiative, Google says that ZebiAI will work with researchers to identify proteins of interest and source screening data, which the Accelerated Science team..

Did you think this article was useful?

Click on the star to vote

Average vote 0 / 5. Number of votes: 0

No votes so far