Inkiväärin Terveysvaikutukset

Share with others

Kaikki ovatkin kuulleet mitkä ovat inkiväärin terveysvaikutukset ja myöskin varmaan useasti turvautunut flunssan aikaan tähän aasiasta peräisin olevaan juurekseen. Inkiväärin sisältää paljon ainesosia joilla voi olla terapeuttisia ja parantavia vaikutuksia ihmisen kehoon.

Inkiväärin on huomattu parantavan suolen toimintaa ja rentouttuvan vatsaa hellävaraisesti. Inkiväärin voi myös auttaa reumaattisiin kipuihin ja nivel vaivoihin. Inkivääriä on yleisesti lisätty moniin urheiluravinteisiin ja muihin terveustuotteisiin.

Inkivääri ssisältää runsaasti tärkeitä ravintoaineita kuten magnesiumia ja sinkkiä jotka parantavat verenkiertoa ja rentouttavat lihaksia. Inkiväärin on varmaan tunnetuin sen flunssaa ehkäisevästä vaikutuksista, se alentaa tiedettävästi kuumetta ja siihen liittyviä särkyjä.

Tulehduksen vähentäminen


Yksi tutkijaryhmä päätteli, että inkiväärin ottaminen suun kautta on ”kohtuullisen tehokasta ja kohtuullisen turvallista” nivelrikon aiheuttaman tulehduksen hoidossa.

He kuitenkin huomauttivat, että heidän meta-analyysiinsä sisältyneet tutkimukset olivat pieniä ja että ne eivät ehkä edusta yleistä väestöä.

Samaan aikaan vuoden 2017 katsauksessa 16 kliinistä tutkimusta todettiin, että inkiväärin fytokemialliset ominaisuudet voivat torjua tulehduksia. Nämä kirjoittajat vaativat myös lisätutkimuksia inkivääriuutteen tehokkaimmista annoksista ja tyypeistä.

Inkiväärin Terveysvaikutukset
Inkiväärin Terveysvaikutukset – Inkivääri juoma

Inkiväärin terveysvaikutukset ovat olleet tunnettuja ja tiedossa jo satoja vuosia aasiassa,kuten Kiinassa ja intiassa inkivääriä on käytetty jo ammoisista ajoista lähtien. Joidenkin tutkimusten mukaan Inkiväärin terveysvaikutukset voisivat olla niin vahvoja että se voisi tuhota syöpäsoluja ihmisellä.

Inkivääri on täynnä erilaisia vitamiineja sekä ravintoaineita. Inkiväärissä on:

  • Kaliumia
  • Sinkkiä
  • Rautaa
  • Magnesiumia
  • A-vitamiinia
  • Kalsiumia
  • D-vitamiinia
  • B12-vitamiinia
  • C-vitamiinia
  • B6-vitamiinia

Antioksidantit

Gingeroli, shogaoli ja paradolit aiheuttavat inkiväärin tulehdusta ehkäisevän vaikutuksen. Voimakas antioksidantti 6-gingeroli estää typpioksidin tuotantoa.

Muista myös lukea seuraavat artikkelit !

Nautitko kahvia päivittäin? Voi olla että olet tehnyt jotain oikein terveyden kannalta, nimittäin kahvin terveysvaikutukset ovat vahvoja. Voit selättää kahvin avulla päivä väsymyksen.. (Kahvin Terveysvaikutukset)

Oletko usein väsynyt ja voimaton, urheiletko paljon tai stressaat? Voi olla että tarvitset vitamiineja ruokavaljon tueksi. Olet sitten stressaantunut tai kuntoilet paljon,on sinun kannattavaa lisätätä vitamiineja arkipäivän rutiineihin..(Tarvittavat Vitamiinit – Vitamiinit Jotka Ovat Kannattavia Kuntoilun Ohelle)

Vihreä tee on yksi maailman kovimpia juomia ja eikä ihme sillä vihreän teen terveysvaikutukset ovat olleet tiedossa satoja vuosia aina nykypäivään asti..(Vihreän teen terveysvaikutukset)

Did you think this article was useful?

Click on the star to vote

Average vote 3 / 5. Number of votes: 1

No votes so far

Subscribe To Our Newsletter

[mc4wp_form id="69"]
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Do you like this website? Please share with others 😃

RSS
Seuraa sähköpostin kautta
Seuraa meitä LinkedIn:ssä
Seuraa meitä Instagramissa