Kahvin Terveysvaikutukset

Share with others

Nautitko kahvia päivittäin? Voi olla että olet tehnyt jotain oikein terveyden kannalta, nimittäin kahvin terveysvaikutukset ovat vahvoja. Voit selättää kahvin avulla päivä väsymyksen. Kahvin on myöskin todettu parantavat muistia ja työtehokkuutta. Seuraavana on listattu kahvin terveysvaikutukset ja myöskin negatiiviset haitat liikana nautittuna.

  1. Kahvi parantaa aivojen toimintaa

Kahvi tunnetusti piristää aamuisin ja tämä johtuu siitä että kofeiini tukkii tiettyjä aivoreseptoreita estämällä adenosiini vaikutukset, adenosiini siis aiheuttaa väsymystä,nostaen samalla dopamiini tasoja. Kahvi onkin erittäin suosittua ympäri maapalloa sen piristävien vaikutuksien takia. Kahvin on myöskin todettu parantavan keskittymiskykyä. Kahvin huonoja puolia on se että liikaa nautittuna se haittaa uneen vaipumista ja myöskin itse unen laatua.

2. Kahvi laihduttamisen tukena

Kahvin sisältämä kofeiini on erittäin suosittu kaupallisissa laihduttamis tuotteissa,tämä johtuu siitä että kofeiini kiihdyttää kovasti aineenvaihduntaa jolloin rasvanpolton on todettu paranevan.

Kofeiinin on todettu lisäävän aineenvaihduntaa jopa 3–11 %.

3. Kahvin juonti vähentää riskiä sairastua maksa ja paksusuolen syöpään

Maksa ja paksusuolen syöpä on maailman yleisimpiä syöpiä, kahvia juovien on todettu sarastuvan muita harvemmin kyseisiin syöpiin kuin ei kahvia nauttivat. Kesäkuussa 2016 World Health Organization  on julkaissut että kahvi ei ole karsinogeeni joiden takia syöpä yleensä syntyy ja levii ihmiskehossa.

4. Kahvi ja sydänkohauksen riski

Kahvin on todettu nostavan verenpainetta mutta,tässäkään ei ole kyse merkitävästä noususta vaan lievestä. kahvi ei lisää sydänkohtauksen riskiä vaan päin vastoin säännöllisesti kahvia juovilla on 20 % pienempi riski saada aivoinfarkti. Tämä siis tekee kahvista hienon joka päiväisen juoman.

5. Kahvin Antioksidantit

Koska länsimaalaiset kuluttavat eniten maailmassa kahvia on se myöskin erittäin tärkeä antioksidanttien lähde. Antioksidanttien saanti kahvista on suurempaa kuin hedelmistä ja kasviksista. Näiden perusteella kahvin terveysvaikutukset ovat erittäin varteen otettavia länsimaissa.

6. Kahvi mukaan kuntoiluun

Kahvi on erittäin suosittua kuntoilun ohella juuri sen aineenvaihduntaa kiihdyttävänä aineena,mutta se myöskin antaa oman henkisen tason lisän,sillä kofeiini tunnetusti kohottaa mielialaa ja lisää positiivisia tuntemuksia. Kahvi terveysvaikutukset ovat myöskin kahvin ravintoaineissa.Kahvi sisältää runsaasti antioksidantteja, mineraaleja ja myöskin vitamiineja.

Ravintoaine/100 ml       (1 dl)/kkp (1,25 dl)
Natriumerittäin vähänerittäin vähän
Kalium92 mg115 mg
Magnesium8 mg10 mg
Mangaani0,05 mg0,06 mg
Riboflaviini0,01 mg0,01 mg
Niasiini0,7 mg0,9 mg
kahvin terveysvaikutukset
“Kahvin terveysvaikutukset” Kahvi Kuppi

Muista myös lukea seuraavat artikkelit !

Oletko usein väsynyt ja voimaton, urheiletko paljon tai stressaat? Voi olla että tarvitset vitamiineja ruokavaljon tueksi. Olet sitten stressaantunut tai kuntoilet paljon.. (Tarvittavat Vitamiinit)

Did you think this article was useful?

Click on the star to vote

Average vote 2 / 5. Number of votes: 1

No votes so far

Subscribe To Our Newsletter

[mc4wp_form id="69"]
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Do you like this website? Please share with others 😃

RSS
Seuraa sähköpostin kautta
Seuraa meitä LinkedIn:ssä
Seuraa meitä Instagramissa