Omega-3 terveysvaikutukset – Omega-3 rasvahappojen hyödyt

Share with others

Omega-3-rasvahapot ovat uskomattoman tärkeitä.

Niillä on monia voimakkaita terveyshyötyjä kehollesi ja aivoillesi.

Itse asiassa vain muutamaa ravintoainetta on tutkittu yhtä perusteellisesti kuin omega-3-rasvahappoja.

Tässä on omega-3-rasvahappojen terveyshyödyt, joita tiede tukee.

Omega-3 terveysvaikutukset Omega-3 voi torjua masennusta ja ahdistusta
Masennus on yksi yleisimmistä psyykkisistä häiriöistä maailmassa.

Oireita ovat suru, uneliaisuus ja yleinen mielenkiinnon menetys elämässä (1, 2).

Ahdistuneisuudelle, myös yleiselle ahdistuneisuus häiriölle, on ominaista jatkuva huolestuminen ja hermostuneisuus.

Mielenkiintoista on, että tutkimukset osoittavat, että ihmiset, jotka käyttävät omega-3: ita säännöllisesti, on todettu vähemmän masennusta.

Lisäksi kun ihmiset ovat kokeneet masennusta ja ahdistuneisuutta heidän olo on yleisesti kohentunut Omega-3 ravintolisien avulla.

Omega-3-rasvahappoja on kolme tyyppiä: ALA, EPA ja DHA. Kolmesta EPA näyttää olevan paras masennuksen torjunnassa.

Omega-3 terveysvaikutukset – Omega-3:t voivat parantaa silmien terveyttä

DHA, tyypin omega-3, on tärkeä rakenteellinen komponentti silmäsi verkkokalvossa

Kun et saa tarpeeksi DHA: ta, voi ilmaantua ongelmia.

Mielenkiintoista on, että riittävä omega-3-määrän saaminen liittyy makulan rappeutumisen vähentyneeseen riskiin, joka on yksi maailman johtavista pysyvien silmävaurioiden ja sokeuksien syistä.

Omega-3 terveysvaikutukset – Omega-3: t voivat edistää aivojen terveyttä raskauden ja varhaisessa vaiheessa elämää.

Omega-3: t ovat ratkaisevan tärkeitä imeväisten aivojen kasvulle ja kehitykselle.

DHA: n osuus aivojen monityydyttymättömistä rasvahapoista on 40% ja silmän verkkokalvossa 60%.

Siksi ei ole yllättävää, että DHA-täydennetyllä ruokavaljolla ruokituilla vastasyntyneillä on parempi näkö kuin vastasyntyneillä, jotka ruokkittu ilman kyseisiä rasvahappoja.

Korkeampi älykkyys
Paremmat kommunikointi ja sosiaaliset taidot
Vähemmän käyttäytymisongelmia
Vähentynyt kehitysviiveen riski
Vähentynyt ADHD: n, autismin ja aivohalvauksen riski

Omega-3: t voivat vähentää sydänsairauksien riskitekijöitä

Sydänkohtaukset ja aivohalvaukset ovat maailman johtavat kuolemansyyt.

Vuosikymmeniä sitten tutkijat havaitsivat, että kalaa syövillä yhteisöillä oli erittäin alhainen määrä näitä sairauksia. Tämä yhdistettiin myöhemmin omega-3-kulutukseen.

Siitä lähtien omega-3-rasvahapot on yhdistetty lukuisiin etuihin sydämen terveydelle.

omega-3 terveysvaikutukset
“Kala on oiva Omega-3 rasvahappojen lähde”

Triglyseridit: Omega-3: t voivat vähentää triglyseridien määrää huomattavasti, yleensä välillä 15–30%

Verenpaine: Omega-3: t voivat alentaa verenpainetta ihmisillä, joilla on ennestäön korkea verenpaine


”Hyvä” HDL-kolesteroli: Omega-3: t voivat nostaa “hyvää” HDL-kolesterolitasoa.


Veritulppa: Omega-3: t voivat estää verihiutaleita kohoamasta yhteen. Tämä auttaa estämään haitallisten verihyytymien muodostumisen.


Plakki: pitämällä valtimot sileinä ja vaurioittamattomina, omega-3: t auttavat estämään plakkia, joka voi rajoittaa ja kovettaa valtimoitasi.


Tulehdus: Omega-3: t vähentävät joidenkin aineiden tuotantoa kehon tulehduksellisessa tilassa.

Lähde: HealthLine

Muista myös lukea seuraavat artikkelit!

Kuten kaikilla markkinoilla, hopeaharkkoihin sijoittamisella on sekä etuja että haittoja, ja se, mikä houkuttelee yhtä sijoittajaa, ei välttämättä ole hyvä valinta toiselle.(Hopeean Sijoittaminen)

Did you think this article was useful?

Click on the star to vote

Average vote 3 / 5. Number of votes: 1

No votes so far

Subscribe To Our Newsletter

[mc4wp_form id="69"]
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Do you like this website? Please share with others 😃

RSS
Seuraa sähköpostin kautta
Seuraa meitä LinkedIn:ssä
Seuraa meitä Instagramissa