Xenon 1 – TPimeän aineen ilmaisin poimii ‘odottamattoman’ ja selittämättömän signaalin

Share with others

Maanalaisessa pimeän aineen kokeessa, joka sijaitsee noin mailin päässä Italian Abruzzon vuoristosta, on havaittu selittämättömiä “ylimääräisiä tapahtumia”, vihjaten mahdollisuudelle, jossa tutkijat ovat kompastelleet jännittävän uuden fysiikan suhteen. Kuten tiedetään, Xenon 1T-kokeilulla on kokemusta kiinnostavista fysiikan havainnoista. Viime vuonna se havaitsi “koskaan harvinaisimman tapahtuman” – mutta koneen keräämät taustatiedot ovat saattaneet mennä parempaan.

(Xenon 1T) – Uudessa tutkimuksessa, joka julkaistiin arXiv-esipalvelinpalvelimella ja jota ei ole vielä vertaisarvioitu, Xenon-yhteistyön avulla tutkijat raportoivat uutta, tällä hetkellä selittämätöntä tapahtumaa ilmaisimessa, jota he eivät vielä täysin ymmärrä. Nyt se ei tarkoita, että he olisivat löytäneet pimeää ainetta – tämä tapahtuma voidaan selittää kokeella tapahtuneella kontaminaatiolla – mutta mielenkiintoisia mahdollisuuksia on kaksi.

“xenon” Jos video ei avaudu kokeile katsoa video seuraavan Linkin kautta> https://m.youtube.com/watch?v=c4nl3hxlSLM

“Tämä on varmasti jännittävä tiede, vaikka se olisi enimmäkseen kallellaa tuloksee, joka vaatisi enemmän tietoja”, sanoo Queenslandin yliopiston astrofysiikka Samuel Hinton, joka ei ollut mukana tutkimuksessa.

Xenon1T-koe koostuu lieriömäisestä säiliöstä, joka on täytetty yli 6000 naulalla nestemäistä ksenonia, jäähdytetty -139 asteeseen Fahrenheit (-95 astetta). Se on niin kaukana maana, että se sulkee pois kaikki radioaktiiviset häiriöt, jotka saattavat sekoittaa mahdolliset tumman aineen mittaukset. (Xenon 1T)Noin 85% maailmankaikkeudesta uskotaan koostuvan tummasta aineesta, mutta se on salaperäinen ja näkymätön. Tiedämme, että se on olemassa, koska sillä on vaikutuksia aineeseen, jonka voimme nähdä – mutta meillä ei ole aavistustakaan, mikä se on tai mitkä hiukkaset voivat tehdä sen.

Tutkijat tarkastelivat Xenon 1T: n mittauksia tiedeajon aikana helmikuun 2017 ja helmikuun 2018 välisenä aikana. Havaittujen tapahtumien määrä oli paljon odotettua suurempi. Joukkue näki 285 tapahtumaa, ennakoitu enimmäismäärä noin 247.

“Tämä on todella melko yllättävää tulosta”, kertoi julkaisussa lehdistössä Rafael Lang, Purduen yliopiston fysiikan ja tähtitieteen apulaisprofessori ja tutkimuksen yhteistekijä.

Se johti joukkueen kysymään ja tutkimaan: mistä tämä “ylimääräinen” vähäenergisten tapahtumien aiheutti? He uskovat, että ylimäärällä on kolme mahdollisuutta:

“Ylimäärä voi johtua pienistä tritiumjäljistä, mutta ajatus siitä, että voimme istua jotain enemmän eksoottista, on meille todella jännittävä”, sanoi Chicagon yliopiston fyysikko Luca Grandi ja tutkimuksen yhteiskirjailija.

Tritium näyttää muodostuvan samanlaisissa tumma-ainekokeissa syvällä maanalainen ja tämä olisi maallinen mahdollisuus, mutta pitoisuutta ei voida mitata kokeessa. Sen sijaan tutkijat kirjoittavat, heidän laskelmiensa mukaan tritium olisi liian pieni ottamaan huomioon energiaylijäämä.

Ryhmän mukaan parhaiten tietoja varten on aurinkoaksionien hypoteesi. Aurinkoaksioni on hypoteettinen hiukkas, joka syntyy auringon ytimessä ja jolla on pieni massa, mikä voisi auttaa selittämään tummaa ainetta. Energiaylijäämä näyttää osoittavan tämän vaikean ja salaperäisen hiukkasen havaitsemiseen – mutta tutkijat eivät voi sanoa varmasti.

Xenon 1T-ilmaisin suljettiin joulukuussa 2018, ja se on parhaillaan saamassa herkempää päivitystä – se sisältää enemmän nestemäistä ksenonia ja alhaisemman radioaktiivisen taustan – ja tutkijoiden mielestä tämä auttaa erottamaan tulokset hiukan toisistaan. lisää ja anna tarkempi vastaus. On mahdollista, että se vahvistaa näiden tulosten olevan uutta fysiikkaa, merkittävä läpimurto vuosikymmenien aikana. Mutta tutkijat ovat varovaisia, ja kärsivällisyys on avainasemassa.

Lähde: CNET

Kannattaa katsoa myös seuraavat artikkelit!

Terahertsiset kvanttikaskadilaserit erottavat muista lasereista sen, että ne lähettävät valoa sähkömagneettisen spektrin terahertsialueella. Heillä on sovelluksia spektroskopian alalla, missä niitä käytetään kemiallisissa analyyseissä…(Äänen ja valon käyttäminen erittäin nopeaan tiedonsiirtoon)

Oletko usein väsynyt ja voimaton, urheiletko paljon tai stressaat? Voi olla että tarvitset vitamiineja ruokavaljon tueksi. Olet sitten stressaantunut tai kuntoilet paljon,on sinun kannattavaa lisätätä vitamiineja arkipäivän rutiineihin..(Tarvittavat Vitamiinit – Vitamiinit Jotka Ovat Kannattavia Kuntoilun Ohelle)

Kun käytät Facebookia markkinointityökaluna, saatat päästä kovaan alkuun. Yksi helppo tapa sisällyttää Facebook markkinointiin on asettaa Facebook-widget verkkosivustollesi… (Facebook Markkinointi)

Did you think this article was useful?

Click on the star to vote